Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
31.7.2023, Karel Polívka, aktualita
Epic nabízí zdarma kolekci remasterovaného 1. a 2. dílu realtime strategie Homeworld, jež se proslavila tím, že jako první představila tento žánr ve zcela trojrozměrném zpracování. Další hrou je FPS Severed Steel. Nabídka skončí ve čtvrtek 3. 8. v 17:00.
Karel Polívka (1098) | 31.7.202318:16
Přidal jsem do aktuality zmínku o tom, že ten datadisk ­"Homeworld: Cataclysm­" vyšel v roce 2017 ve své původní verzi na GOGu pod jiným názvem ­"Homeworld: Emergence­". A taky jsem se trochu rozepsal o dosud nejnovějším dílu série, Homeworld: Deserts of Kharak z roku 2016, protože ta hra byla pro mě velké překvapení, jak hodně mě bavila :­-)
Odpovědět0  0
Andir (749) | 31.7.202314:07
homeworld byli úžasné hry pak doplněné desert of kharak už se těším na 3
Odpovědět0  0
honza1616 (3699) | 31.7.202311:37
Ztráta zdrojových kódu 🤣🤣🤣
To snad né😅 neřeknu když se mě nebo někomu z rodiny podaří po letech smazat něco co si chtěl uložit,

Ale tak velká technologická firma a nemá HW nezávislé­-oddělené úložiště?
většina takových firem má i geograficky oddělené cloudové úložiště­(pro případ živelných katastrof nebo v dnešní době valečnych konfliktu a fyzické likvidace serveru­) tedy pro případ úplného výpadku jednoho z nich.
A ani offline zálohy třeba na jednorázově zapisovatelé médium pro historickou archivaci nejdůležitějších dat? 🤣
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1098) | 31.7.202318:10
Je docela zarážející, že se něco takového může stát, ale ačkoli to nechci omlouvat, pokud zdrojový kód ztratilo přímo vývojářské studio, o nějakou velkou technologickou firmu se zrovna nejednalo ­(hlavně není jasné, kdy k té ztrátě mělo dojít­). Ta hra vznikla v roce 2000. Homeworld coby IP tehdy Gearboxu ještě nepatřil. Ten jej koupil až v roce 2012 od THQ, které tehdy zbankrotovalo.

Zatímco první dva díly vytvořilo studio ­"Relic Entertainment­" ­(v té době ještě nezávislé studio, které v roce 2004 koupilo THQ, které ale v roce 2012 zbankrotovalo a novým vlastníkem Relicu se stala Sega­), datadisk Cataclysm vytvořil tým ­"Barking Dog Studios­", který o 2 roky později v roce 2002 koupil Rockstar a udělal z něj ­"Rockstar Vancouver­", jenž má na svědomí Bully z roku 2006 a Max Payne 3 z roku 2012. A v roce 2012 krátce po dokončení Max Payne 3 také došlo k ukončení jeho provozu coby samostatného týmu ­(tehdy měl 35 lidí­), jelikož se sloučil s Rockstar Toronto.

Že nedošlo k vytvoření dostatečné zálohy, to je kapitola sama pro sebe bez ohledu na velikost subjektu. Ale když si vezmu, o jaké subjekty v tomto případě šlo a co všechno se kolem nich tehdy dělo, nějak mě to ani nepřekvapuje. Když má vývojářský tým­/firma problémy se samotnou existencí, dochází pak prostě k tomu, že se dělají faily.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.